1. Versterk de relatie met uw klant

Wat denken uw klanten van uw producten en dienstverlening? En worden hun klachten opgevolgd? Met CRM optimaliseert u de relatie met uw klanten. Vraag hen om feedback via Dynamics 365 for Sales en gebruik die informatie. Registreer klachten of vragen en volg ze op. Zo helpt u uw klanten nog beter.

2. Personaliseer uw aanbod

Wat moet u aanbieden aan wie en wanneer? Met sterke CRM-software verzamelt u alle info over een klant op één centrale plaats. Op die manier kan u diensten op maat aanbieden, op het juiste moment en in de juiste fase van uw salesproces. U kan ook eenvoudig een extra korting geven aan iedereen die geïnteresseerd is in een bepaald product of een gerichte actie opzetten naar alle CEO’s in uw database.

3. Ken uw topklanten

Weet u welke klanten het meest opbrengen? Of met wie u het vaakst contact heeft? Met CRM heeft u zicht op uw topklanten en hun interacties met uw bedrijf. Beschouw hen als uw vips en investeer in deze bedrijven. Zet acties op om de retentie van deze klanten te verhogen of om op een simpele manier extra omzet te genereren.

4. Meten is weten

CRM biedt een schat aan informatie op alle niveaus. Hoeveel heeft een event gekost en opgebracht? Hoeveel opdrachten zitten er in de salespipe het komende kwartaal en hoeveel kunnen die opbrengen? Wat is de voornaamste reden dat u opdrachten wint of verliest?

Handige dashboards geven u een overkoepelend beeld van uw bedrijf. Met deze info kan u dan uw diensten, marketing- en salesacties op elkaar afstemmen. U kan ook correcte voorspellingen doen en uw budget optimaliseren aan de hand van duidelijke rapporten.

5. Laat uw sales op volle toeren draaien

Werkt iedereen via hetzelfde proces en dezelfde afspraken? Brengt uw sales vaak ’s avonds nog de administratie in orde? En weet uw salesmanager wie met welke deals bezig is?

Met Dynamics 365 for Sales werkt iedereen op dezelfde manier, met realtime data en software. Die kan u altijd en overal aanpassen. Ook tijdens een gesprek met de klant, via de mobiele app. Zo moet er ’s avonds geen tijd meer besteed worden aan administratie of complexe Excels. Om alles nog efficiënter te laten verlopen, kan u CRM ook koppelen aan uw andere software (ERP, SharePoint, Outlook …).

Bent u ook opzoek naar een partner?